سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نماز پرواز روح

روزنا مه الجزائری الشعب با عنوا ن معجزه ی ا لهی فعالیت مضاعف مغز ا نسا ن در هنگا م ادای نما ز گزارش داد: پژوهش ها ی پزشکی نوین کشف کرد ه اند که مجموعه ای از تغیرات ناگها نی به هنگام ادای فریضه نماز جسم را در بر می گیرد.

 

نماز پرواز روح

سپاس،ر وزنا مه  الجزائری الشعب با عنوا ن معجزه ی الهی فعالیت  مضا عف مغز ا نسا ن در هنگا م  ا د ای نما ز گزارش داد:  پژوهش ها ی  پزشکی نوین  کشف  کرد ه اند که مجموعه ای  از تغیرا ت  نا گها نی  به هنگام ا دای فریضه  نماز جسم  را در بر می گیرد.
در این پژو هش که یک محقق آمریکائی بنام را مشا ندران که با گروهی ازپژوهشگران انجام داده تاکید کرده است؛ معدل تنفس و مصرف اکسیژن در بدن انسان در وقت ادای نماز بین 20 تا 30  درصد پائین  می آ ید و همچنین باعث افزایش مقاومت پوست با لا رفته  و توانائی انعقاد خون تقویت می شود.
همچنین این بررسی ها در عکس هائی که با پرتو نگاری گرفته شده ا ست روش کار شگفت انگیز مغز را نشا ن داده است که  فعا لیت مغز در حا لت نماز با مغز چقدر متفاوت است.  و در حالت عادی نمایانگر این است که فعالیت سلو ل های عصبی  مغز کمتر شده و به رنگ درخشانی ظاهر شده اند.
از سوی دیگر، را مشا ندران اضافه می کند: این نتایج و عکس ها شاهدی بر دلایل علمی است که  موضوع  عروج" و پرو از روحی را تائید می کند و همچنین بر وجود فطری دین در مغز حکا یت دارد.
این قسمت در هنگام نماز تاثیرگذاری اش را بر سایر اعضای بدن کم کرده و ازهمه ی جوارح درآن لحظه پیام هایی به مغز منتقل شده که در مجموع فعالیت مغز را شدت می بخشد. و منتهی به این می شود که مغز ارتباطش را با جسم کاملا قطع کرده و عقل خالص از جها ن خاکی به سوی دنیای دیگر متمرکز  می شود.
در این رابطه باید گفت: که پژوهش های این چنینی زمینه های زیادی را برای تلاش وافر دانشمندان در شکستن دیوار حائل بین انسا ن و راز های ناشنا خته ی مغز ایجاد کرده است.
روزنامه ی  ف سا ینس ف منبع تهیه این گزارش با اظها ر رضایت از این پژو هش ها  اضافه کرده است این پژو هش ها  می تو اند رابطه ی وا ضح بین علم و دین را روشن تر بیان کند.
قابل ذکر است که : این پژو هش ها؛ تمام نتایج  تحقیقات ویلیا م جیمز را به اصطلاح" پیشرو در پژوهش شناخت شخصیت دینی" انجام داده بود و روابط  رازها ی دین و مغز را تحقیق کرده . و سپس استنتاج کرده بود که دین و علم دو جها ن جداگا نه هستند؟ را کاملا" مردود؛ دانسته وبا این تحقیقا ت نوین رد کرده است. 
                    
 تهیه وترجمه : عبد ا لمجید ا ورا